انتقاد تند روسیه از اقدام كشورهای عربی برای فراخوانی سفیران خود از دمشق
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، چوركین روز چهارشنبه در گفت و گو با كانال دوم تلویزیون دولتی روسیه خاطرنشان كرد: مسكو معتقد است كه تصمیم برای احضار سفرای كشورهای حوزه خلیج فارس از سوریه زودهنگام و نسنجیده است.

كشورهای قطر، عربستان سعودی، كویت، بحرین، امارات و عمان در راستای اجرای دستورات غرب روز سه شنبه تصمیم به فراخواندن سفرای خود از دمشق گرفتند.

چوركین با ابراز موضع رسمی كشورش در این ارتباط اظهار داشت: خشونت ها در سوریه باید متوقف شود اما اقدام كشورهای حوزه خلیج فارس برای احضار سفرای خود از دمشق نه تنها كمكی به این مساله نمی كند، بلكه باعث تشدید تنش ها و مناقشه در این كشور خواهد شد.

وی گفت: در شرایطی كه شانس برای بهبودی اوضاع سوریه وجود دارد، نباید اقداماتی به عمل آورد كه این امكان به طور كامل از بین برود.

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل ادامه داد: به كشورهای دوست در جهان عرب و نیز كشورهایی كه ما را دوست خود نمی دانند یادآوری می كنیم كه روسیه بازیگری جدی در صحنه ژئوپلیتیك جهان است.

وی افزود: دهها سال دوست كشورهای عربی بودیم و در حال حاضر هم به رغم اینكه برخی كشورهای منطقه در برخی مسایل مواضع ما را خوب درك نكرده اند، چنین رویكردی را دنبال می كنیم.

روسیه خواهان حل و فصل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی و از طریق مذاكره میان حكومت و گروه های مخالف آن و اجرای اصلاحات سیاسی در این كشور می باشد.

این موضع مسكو روز سه شنبه در دیدار 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه با 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه مورد تاكید قرار گرفت.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف پس از این دیدار كه در آن 'میخاییل فرادكوف' رییس سازمان اطلاعات خارجی روسیه هم حضور داشت، به خبرنگاران گفت: دیدار بسیار سودمندی با 'بشار اسد' رییس جمهوری و 'فاروق الشرع' معاون وی و 'ولید معلم' وزیر خارجه سوریه داشتیم.

وی افزود: بر موضع روسیه برای مساعدت همه جانبه برای خروج سوریه از بحران بر اساس طرح اتحادیه عرب تاكید كردیم.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: ایتالیا , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: